Első és legfontosabb teendő, ha honlapkészítésen töröd a fejed.

Számos oka lehet annak, hogy úgy döntesz honlapot szeretnél. Lehetsz kezdő vállalkozó, aki szeretné bemutatni az általa nyújtott szolgáltatását/szolgáltatásait vagy forgalmazott termékét/termékeit. Lehet csupán egy blogot szeretnél vezetni, ahol hobbidról vagy kedvenc témádról beszélsz másoknak. Akármi is az oka, elkezded keresni a lehetőségeket, hogyan is lehetnél egy weboldal büszke tulajdonosa, mert már tudod, hogy a mai világban elengedhetetlen, hogy egy vállalkozásnak/márkának legyen egy saját online felülete.

Milyen lehetőségeid vannak?

  • Elkezded felépíteni te magad
  • Keresel egy weboldalkészítéssel foglalkozó céget, stúdiót, vagy szabadúszó webdesignert, mint amilyen én vagyok

Előfordulhat veled, hogy böngészel ezzel kapcsolatban a neten, sőt inkább biztos vagyok benne, hogy ezt fogod tenni. Szembesülsz vele, hogy az esetek többségében lebeszélnek majd arról, hogy egyedül láss neki és elkeseredsz, mert te pedig ezt akartad. 🙂 Én azt mondom vágj bele, ha ehhez van kedved, affinitásod. Sok esetben, főleg ha most indítod be a vállalkozásod, nincs is még elég bevételed, lehet nem rögtön az lesz az első, hogy százezreket kifizess a honlapodra. Aztán lehet, hogy pont van is némi tudásod hozzá vagy közben olyan tudásra teszel szert, amivel az első honlapodat büszkén mutathatod, hiszen nem is kell még neked olyan bonyolult felépítésű, mert például, csak be szeretnél mutatkozni. Menet közben úgyis kiderül, hogy van-e hozzá érzéked, kedved és főleg időd, hogy ezzel foglalkozz a vállalkozásod mellett.

Ahogy fejlődik a business, látni fogod, hogy a honlapodat is ehhez mérten fejleszteni kell, vagy eljött az idő hogy teljesen újat készíts.

Nos, ha ott tartasz, hogy inkább másnak adod ki ezt a “nemes” feladatot, megint jöhet a dilemma, kit válasszak? Körbekérdezed ismerőseidet, barátaidat, vagy ismét jöhet a böngészés. Akkor ismét szembetalálkozol rengeteg “jó tanáccsal”. Pl. ijesztgetnek azzal, hogy nagyon sok a kókler webdesigner, hogy milyen híg a piac, hogy igérgetnek fűt-fát, aztán jó sokára lesz kész a munka. Aztán a legtöbb esetben az “egyediséget” emelik ki, hiszen mindenki egyedi akar lenni természetesen, de aztán jönnek a további rémhírek, hogy vigyázz, mert ha ezt állítják, az még nem biztos, hogy úgy is lesz. 😉 Valamint van, aki a WordPress ellen beszél, van aki mellette teszi le a voksot. Hát lehetne még sorolni mi minden jön majd veled szembe és még nem beszéltem a számos szakszóról (SEO, UI, UX, HTML, CSS) ami szintén felkavarhatja az álló vizet. 😀

Aztán lehetséges, hogy azt érzed a sok kutakodás után, hogy húúú, hát nem is olyan egyszerű, megtalálni azt a partnert, akivel közösen dolgozva hiper-szuper honlapod lesz.

Na és az árak? Ha találsz pár szimpatikus tervezőt, akkor kérsz tőle árajánlatot. Látni fogod, hogy a legolcsóbb, kb. 120 ezer Ft-tól indul, de lesz aki, ugyanazért 200, 500, de 1 millió ft-os árajánlatot is adhat. Azért van különbség. Az is szembe fog veled jönni, hogy a nagyon olcsó honlap ígéretekkel vigyázz.

Kezd azért bonyolódni, ugye?

Természetesen van igazság a rémhírek mögött, és valóban nem egyszerű eldönteni kivel dolgozz együtt, mert nem akarod a pénzed az ablakon kidobottnak érezni. Na, de ne ijjedj meg, meg fogod találni a megfelelő embert vagy céget, csak bízz a megérzéseidben. Ne kezdj el azon rettegni, hogy mi lesz, ha rosszul döntesz, ne vonzd be ezt a megtapasztalást. Ha pedig végre kitaláltad kit fogsz választani, bízz meg benne, hallgass a tanácsaira, mert ő a szakember. 😉

Akkor végre térjünk rá mi az a FONTOS teendő? Mindenek előtt tudnod kell:

  • Kiknek szól a honlapod, ki a te célcsoportod. Pontosan meg kell ezt határozni, mert így lehet őket hatásosan megszólítani
  • Mi a célja a honlapodnak, amit el akarsz vele érni

Ahhoz, hogy meg tudd határozni a weboldalad célját, ki kell elemezni a célközönséged motivációját, amiért a honlapra látogat. És miért látogat? Mert megoldás, választ keres. Erre a problémára kell a te weboldaladnak a megfelelő választ megadnia.

Ha a látogató érzi, hogy neki szól az üzenet, és ráismer a problémájára, akkor jó eséllyel igénybe fogja venni azt a megoldási lehetőséget, amit te kínálsz. Ekkor beszélünk konverzióról.

Amennyiben tudsz még extra élményt, hasznos tartalmat, tudást bitosítani a honlapodon, akkor – ahogy szokták mondani – feltetted az i-re a pontot, elindultál a bizalom építés útján, és akár visszatérő látogatóra/vásárlóra/ügyfélre is szert tehetsz.

Amikor a weboldalkészítőd érdeklődik ezen célok iránt, felteszi neked ezeket a kérdéseket, ez egy óriási nagy pirospont számára. Kérdezd meg, hogy ennek a konverziós célnak a megvalósítását ő hogyan kívánja megvalósítani.

Akkor láss neki, és határozd meg a célcsoportod, tűzd ki céljaid, és kezdődhet a honlap tervezés!

Nem tudod egyedül? Kérj segítséget, akár tőlem. 😉

Üdv. Mónika

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top