Ha ezek igazak a weboldaladra, az ügyfelek már rég továbbléptek…

Hogyan ismerd fel, hogy eljött a redesign ideje – és miért nem érdemes tovább halogatni?

Tudtad, hogy az emberek 50 milliszekundum (0,05 másodperc!) alatt eldöntik, szimpatikus-e egy weboldal vagy sem? Ez alig egy szempillantás – és ha az oldalad poros dizájnnal, lassú működéssel vagy nehézkes kezelhetőséggel fogadja őket, jó eséllyel már tovább is álltak.

Sokan azt hiszik, ha egyszer elkészült a weboldal, akkor az „kész van”. Pedig egy weboldal is olyan, mint egy üzlethelyiség vagy egy kirakat: időről időre fel kell újítani, át kell rendezni, alkalmazkodni kell az új trendekhez, technológiákhoz és legfőképp: a vásárlói elvárásokhoz

Elavult weboldal = elveszett ügyfél?

Tegyük fel, hogy te is egy olyan vállalkozó vagy, akinek pár éve készült el a weboldala. Akkor még szép volt, modernnek tűnt – de ma már nem vagy benne biztos, hogy méltóképpen képvisel téged. Lassabban tölt be, néhány aloldal furcsán jelenik meg mobilon, a tartalmakat pedig rég nem frissítetted. Ismerős?

Ez sajnos nemcsak esztétikai kérdés. Egy elavult weboldal bizalomromboló lehet. A látogatók nem fognak hosszasan keresgélni, ha nem találják gyorsan, amit keresnek – és ha valami „fapadosnak” tűnik, abból következtetnek a szolgáltatás minőségére is.

Milyen jelekből ismerheted fel, hogy megérett az oldalad a redesignra?

Nem feltétlenül kell szakértőnek lenned, hogy észrevedd a figyelmeztető jeleket. Ezek a tapasztalatból leggyakrabban előforduló problémák:

Lassú betöltés – és vele együtt türelmetlen látogatók

A Google statisztikái szerint a felhasználók nagy része már akkor kilép, ha egy oldal több mint 3 másodperc alatt tölt be. És ez csak a technikai része. A gyorsaság ma már alapelvárás – ha az oldalad lassú, azt jelenti: valami nem működik jól.

Nem reszponzív – mobilon szétesik, nehéz használni

Ma már természetes, hogy valaki először telefonon nézi meg a weboldalad. Ha nem alkalmazkodik a kijelzőmérethez, ha túl kicsi a betű, nem lehet gombokra kattintani, vagy egyszerűen ronda mobilon, akkor az a látogató többé nem tér vissza.

Dizájn, ami „múltidéző” – de nem a jó értelemben

A vizuális megjelenés sokkal többet elárul a cégedről, mint gondolnád. Ha a betűtípus, a színek vagy a képek régiesek, vagy ha túl sok a zsúfolt tartalom, a látogató nem érzi azt, hogy egy friss, megbízható márkával találkozott volna. És itt el is veszítetted a figyelmét.

Nem konvertál – nincs vásárlás, nincs megkeresés

Lehet, hogy sokan látogatják az oldalad, de nem történik semmi. Nem iratkoznak fel, nem kérnek ajánlatot, nem rendelnek. Ez azt jelenti, hogy az oldal nem szolgálja ki a vásárlói útvonalat: nincs megfelelő CTA, nem világos az ajánlat, vagy egyszerűen túl sok akadályba ütközik az, aki kapcsolatba lépne veled.

Ha WordPress weboldalad van – különösen figyelj ezekre a biztonsági kockázatokra.

A WordPress remek, rugalmas rendszer, de éppen emiatt rendszeres karbantartást igényel. Egy elavult WordPress oldal szó szerint nyitott kapu a hackerek előtt.

  • Frissítetlen sablonok és pluginek: Ha nem frissíted azokat az eszközöket, amikre az oldal épül, komoly biztonsági rések keletkezhetnek. Ezeket a támadók könnyen kihasználhatják.
  • Elavult PHP-verzió: A szerveren futó PHP-verzió is befolyásolja a weboldalad stabilitását és biztonságát. Egy elavult verzió akár működésképtelenséghez is vezethet.
  • Nincs biztonsági mentés: Ha gond van, nincs visszaút – egy jól beállított, rendszeres backup életmentő lehet.
  • HTTPS hiánya: A biztonságos kapcsolat (SSL tanúsítvány) már nemcsak ajánlott, hanem alapkövetelmény, különösen, ha űrlapokat, webshopot is használsz.

Mit tehetsz, ha felismered magad ezekben a pontokban?

A jó hír: nem kell elölről kezdeni mindent – de szükség lehet egy átgondolt redesignra, ami új életet lehel a jelenlegi rendszeredbe.

Néhány megoldás, amit érdemes megfontolnod:

Modern, mobilbarát újratervezés

új dizájn, UX (felhasználói élmény) szempontból felépítve

Gyorsaság-optimalizálás

képek tömörítése, gyorsabb tárhely, felesleges pluginek törlése

Célzott, friss tartalom

világos ajánlatok, rendszeres blogbejegyzések, letölthető anyagok

SEO és analitika:

hogy ne csak szép legyen az oldal, hanem megtalálják és mérni is tudd az eredményeket

Biztonsági audit és beállítások

WordPress esetén különösen fontos a védelem – ebben is tudunk segíteni

Zárszó helyett: mikor frissítettél utoljára?

Ha az olvasottak alapján megfogalmazódott benned, hogy valószínűleg ideje lenne ránézni a weboldaladra, az már fél siker. A másik fele pedig az, hogy ne halogasd a döntést.

A weboldalad nem csak egy dizájnelem. Ez az online üzlethelyiséged. És senki nem szeret egy poros, huzatos helyen vásárolni. 

20 pontos ellenőrző lista

Készítettem, egy 20 pontos ellenőrző listát, amit a fotómra kattintva ingyen letölthetsz. Menj végig a listán és értékeld a weboldalad.
Ha segítség kell, akkor keress bátran. 😉

Winkler Mónika – Mona Webdesign
– Profi weboldalak, személyes törődéssel –

Scroll to Top
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.