A színek fontos szerepet játszanak, hogy mit és hogyan fordítunk le magukban. A színek segítik az asszociációt, a marketing pedig ezt alaposan kihasználja. Akik jártasak a színek pszichológiájában, pontosan tudják, hogyan és milyen színekkel kell hirdetniük egy márkát, egy terméket ahhoz, hogy az sikeres legyen. Legyen szó egy weblapról, egy szórólapról, egy plakátról, egy vállalat logójáról, a jól kiválasztott színek fokozhatják az eladást.
Amikor egy weboldal kialakításáról van szó, akkor minden lehetőséget meg kell ragadni, hogy azt kellően vonzóvá és jól használhatóvá tegyük a felhasználók számára. Az első benyomást másodpercek alatt alakítjuk ki nemcsak személyes kapcsolatainkban, hanem a weboldalak esetében is. A felhasználók pár másodperc alatt eldöntik, hogy egy weboldalon tovább nézelődnek-e vagy visszalépnek. Ezen rövid idő alatt pedig nem a szöveges tartalmak, hanem az általános benyomás számít, amit a színekkel és az elrendezéssel alakíthatunk elsősorban.
Ha megfelelően, célközönségedet figyelembe véve használod a színeket, növelheted eladásaidat.
Nem biztos, hogy egy mezőgazdasági gépeket értékesítő cég logója jól fog mutatni a kedvenc liláiddal. Vagy, hogy a gyerek örülni fog egy földszínekből összeállított pulóvernek. A munkád ugyanis valaki másnak készül.
Ha egy konkrét személynek készítesz valamit, viszonylag könnyű dolgod van. Meg kell tudnod, milyen színeket szeret, milyen környezetben él, milyen színekkel veszi körül magát, hogyan öltözik? Ha azonban egy terméket szeretnél eladni, vagy arculatot tervezel, már sokkal nehezebb dolgod van. Ugyanis a munkádnak egy elképzelt csoporthoz kell majd szólnia, akikről nincsenek pontos információid. Márpedig annál sikeresebb leszel, minél pontosabban magad elé tudod képzelni azt a célcsoportot, akik majd ismerni, használni, vásárolni fogják az alkotásodat. Minél plasztikusabban elképzeled, minél több részletkérdést tisztázol, annál pontosabban fogod tudni megjósolni a termékhez fűződő viszonyát.