Tudtad, hogy a kezdő vállalkozók 80%-a azért bukik el, mert nem fontossági sorrendben végzik a feladatokat, nem azt csinálják, amihez értenek?
Aki ma elkezd vállalkozni, az jó estben előtte készít egy költségvetést, amiben mindenképpen benne lesz, hogy ha kell egy online megjelenés, azt mikorra tervezze és mennyi összeget szánjon rá.
Ha nemrég kezdted vállalkozásod vagy esetleg most ott tartasz, hogy elindulsz ezen a fantasztikus bár rendkívül sok kihívással teli úton, nyilván rájöttél már, hogy a mai világban mennyire fontos, hogy valaki online jelen legyen.
A legtöbben online keresnek különböző kifejezésekre így ahhoz, hogy megtaláljanak minket egy weboldalra mindenképp szükségünk lesz. LESZ! Ha most indulnál, ne ez hátráltasson, hogy neked még nincs weboldalad. Kezdőként még nincs elég bevételed, hogy fizess egy jól konvertáló honlapért.
Én azt javaslom cselekedj! Ahhoz, hogy sikeres legyél és talpon tudj maradni, HINNED kell magadban, ki kell próbálnod magad. Még ha meg is engedheted magadnak, hogy kiszervezed ezt a munkát, mert van egy multis fizetésed, akkor se azon agyalj hetekig, milyen legyen a logód és a honlapod. Előbb keress pénzt a vállalkozási ötletedből.
Szerezd az első ügyfeleidet ismeretségi vagy szakmai körből, tanulócsoportokból.
Én például részt vettem egy mentor csoportban, ahol a vállalkozásom beindításához szükséges lépéseket tanultuk. Onnan jöttek az első ügyfeleim, lett ügyfélkezelési tapasztalatom, lett ügyfélvéleményem. Kipróbáltam magam, hogy érezzem, valóban jó irányt választottam.
Valamint nyiss fiókot azon a közösségi csatornán, ahol célcsoportod jelen lehet. Pl. Instagramon, Facebookon. Tegyél ki magadról képet, vállald fel magad, ossz meg okosságokat, ami hitelességedet, szakmai hozzáértésedet erősíti. Lépj be vállalkozói csoportokba, mutatkozz be, ajánld fel a munkádat, kezdeti időszakban olcsóbban. Szólj hozzá olyan posztokhoz, ami számodra releváns, ez szintén építi a te üzleted.
Miért mondom ezt?
Mert ismeretségi körömben látom, tapasztalom, hogy minden meglenne a leendő vállalkozónak, hogy elinduljon, de megreked ott, hogy azzal mennek el napjai, hogy kitalálja neki milyen logó kellene és majd ő megcsinálja. Ugyanígy a honlappal. Napok mennek el azzal, hogy nézelődjön neki milyen hiper-szuper honlap kellene, aztán azt szeretné felépíteni, olyan profin, ahogy azt látja. Pedig ők se nem grafikusok, se nem weboldalkészítők, ők másban jók.
Nem azt mondom tehát, hogy ne láss neki ennek is, ha van hozzá érzéked. DE! Kezdetnek elég egy egyszerű oldal, hogy ott legyél, hogy bemutatkozz, hogy el tudjanak érni, logónak meg a neved, vagy az még nem is kell, ha most indulsz. Ezt meg tudod te is csinálni, ha szeretnéd.
Néhány ügyfél és/vagy pár hónapnyi tapasztalatszerzés után, ha a kezdeti lelkesedésed töretlen, sőt még nőtt is, csak akkor vágj bele az arculattervezésbe és a honlap-készítésbe. Addig ezek inkább csak hátráltatnak, mert elviszik a figyelmed a valóban fontos dolgokról.
Nagyon fontos tehát, hogy FIGYELJ ODA, – amennyiben te készíted – hogy mennyi időd megy el a honlapszerkesztéssel, a logód gyártásával, NE MENJEN A VÁLLALKOZÁSOD ROVÁSÁRA.
Ha azt tapasztalod, hogy napokig, sőt hetekig ezzel foglalkozol, mégsem tökéletes, akkor keress egy szakembert. De a legjobb lenne erre minél előbb rájönni, mert ezt az időt a tapasztalat szerzésére, ügyfelek szerzésére, pénz keresésre is fordíthattad volna.
Hidd el, egy szakember leveszi a válladról ezt a terhet és a honlapod visszahozza az árát.
Higgy magadban és kezdj el dolgozni!
Szeretettel: Mónika
Remek tippeket szedtél össze! 🙂 Igazán hasznos útmutató ez azoknak, akik a kezdeti fázisban vannak.