Weboldal típusok

5+1 honlap típus, amit leggyakrabban kérnek tőlem.

Többször érkezik hozzám olyan levél, amelyikben egyetlen kérés érkezik: „Szeretnék weboldalra ajánlatot kérni
Válaszul sok-sok kérdést teszek fel, ami alapján az árat meghatározom, ugyanis a weblap célja és funkciója nagyban befolyásolja a megjelenését, a honlap design-t, és az elemeit és ez által az árat.

A honlapokat többféleképpen lehet tipizálni, ha rákeresel láthatod, hogy ahány találat, szinte annyiféle variáció, de a lényeg végül is mindegyikben benne van. Ebben a cikkben bemutatom azokat a honlap típusokat, amit a leggyakrabban kérnek tőlem.

1. Bemutatkozó weboldal

Célorientált, rövid, tömör tartalom, egy oldalas, esetleg kettő.

Az, hogy egy vállalkozásnak vagy cégnek legyen weboldala, legalább egy bemutatkozó weboldal, az ma már alapkövetelmény.

A weboldal az egyik legfontosabb marketing eszköz, amivel gyakran találkoznak a látogatók, akik az Interneten keresnek. Sok kezdő kisvállalkozás gondolja úgy, hogy elegendő a közösségi médiát (Facebook, Instagram … stb.) használni ahhoz, hogy sikeres vállalkozást építsen. Sajnos ez ma már kevés!

Természetesen nagyon fontos, és ajánlom is, hogy mindenképpen legyél jelen a közösségi médiában, de kizárólag arra hagyatkozni nem elég, mert megfosztod vállalkozásodat a növekedés és fejlődés lehetőségétől.

A weboldal online bemutatkozása a vállalkozásnak, ezért fontos, hogy pozitív első benyomást nyújtson a látogatóknak, szép legyen, és jól áttekinthető. Sőt a mai kornak megfelelően mobilra optimalizált legyen. Megtalálhatóak rajta a vállalkozás szolgáltatásai, a kínált termékek, képgaléria, űrlapok, és a legfontosabb elérhetőségek, információk. Sok weboldalon online bejelentkezés (időpontfoglaló) is megvalósítható.

Tehát, egy bemutatkozó weboldal az alábbi céljaidat szolgálhatja:

  • Szolgáltatásaid bemutatása
  • Esemény vagy termék bemutatása
  • Szakértelmed, szaktudásod bemutatása
  • Márkaépítés

Kiknek lehet jó választás:

  • Egyéni vállalkozóknak bemutatkozó felület (virtuális asszisztens)
  • Fizikai bolttal rendelkezőknek üzletük bemutatása (virágbolt)
  • Portfólió weboldal: művészeknek, kézműveseknek, munkájuk bemutatása
  • Vendéglátó helyeknek, a hely népszerűségének növelése céljából
  • Kisebb szálláshelyek, apartmanok bemutatása, érdeklődés felkeltése
  • Szépségiparban dolgozóknak (fodrászok, manikűrösök, kozmetikusok)
  • Esküvőre készülőknek, online meghívójaként
  • Álláskeresőknek online CV-ként

Saját munkáimból is hoztam pár példát:

2. Marketing célú landing oldal

Ingyenes anyag felajánlása, melyért cserébe, személyes adatot kérünk.

Ez az az oldal, ahová a látogató „landol”, miután rákattintott egy hirdetésre, egy e-mailben található linkre, egy Facebookon megosztott ajánlóra, vagy bármi másra.

Az oldal célja, hogy ügyfél adatbázist építsünk, azaz bekérjük a személyes adatokat (név, telefonszám, e-mail cím stb.) de cserébe ingyenes anyagot ajánlunk fel, pl: termékminta, letölthető e-book, ingyenes online tanfolyam, ingyenes konzultáció stb.

Minél több feliratkozónk van, minél nagyobb az adatbázisunk, annál nagyobb az esélyünk, hogy később ezekből a feliratkozókból majd vásárlóink legyenek.

Saját munkáimból példa:

3. Sales oldal

A sales oldal kimondottan értékesítésre lett tervezve és optimalizálva.

Célja tehát az eladás, egy szolgáltatás vagy termék hatékony értékesítése. Nem tartalmaz menüpontokat és aloldalakat.
Az előre megtervezett útvonalon haladva a CTA gombokra kattintva tudunk tovább haladni.

Legfontosabb tartalmi elemei:

  • Informatív főcím, ütős kezdőképernyő
  • Cselekvésre ösztönző gomb (CTA=Call to action)
  • Leírások: termék, szolgáltatás részletes ismertetése
  • Felsorolások (termék előnyök, eredmények, kiknek (nem) való, miről marad le a vásárló, ha nem veszi meg/ nem tölti le
  • Árak
  • Bizonyíték, bizalom építés (ügyfél vélemények, tanulmányok, statisztikák)
  • Határidő, visszaszámláló

Nézzünk erre is példát:

4. Bemutatkozó (vagy landing) oldal bloggal

Megújuló tartalommal, amit a Google is szeret.

Kedvencem. Igazából az 1.pontban leírt weboldal, csak van egy blog oldala is.
Kiválóan alkalmas arra, hogy a mellett, hogy bemutatod szolgáltatásodat/termékedet/vállalkozásodat blog bejegyzéseket is közzé teszel, ahol folyamatosan megújuló tartalommal jelensz meg, és a Google is nagyon szeretni fogja.

Kinek a legjobb megoldás?

  • Coachok, nyelvoktatók, magán tanárok, akik hasznos tartalmakat is kínálnak ügyfeleiknek, követőiknek
  • Szolgáltatók, akik saját szakterületükről írnak, ez által jobban megismerjük szakértelmüket, és azt a területet, amit képviselnek
  • Életmód tanácsadók, terapeuták, sportolók – akik a lélek és test dolgairól írnak, szakértelmükkel támogatnak

Saját munkáimból példa:

5. Több oldalas, komplett weboldal

Többrétegű, komplex szolgáltatás bemutatására alkalmas honlap, hosszabb tartalmak megosztására szolgál.

Vannak olyan cégek, vállalkozások, intézmények, akiknek weboldala már túlnőhet a bemutatkozó honlap kategórián a nagy mennyiségű adattartalom és sokoldalú funkciók miatt ilyenkor szükséges az információkat több oldalon, részletesebben kifejteni.

A legfontosabb honlap tartalom ebben az esetben:

  • Bemutatkozó oldal
  • Szolgáltatások külön oldalon, akár több oldalon is
  • Referenciák, portfólió
  • Ügyfél vélemények
  • Galéria
  • Blog
  • Kapcsolat

Saját munkámból hoztam ismét példát:

+1 Webáruház

A webáruház vagy webshop olyan weboldal, amely virtuális vagy fizikai termékek online kereskedelmét valósítja meg, a kínált termékeket az interneten keresztül online lehet megrendelni és akár bankkártyás fizetéssel kifizetni.

Külön, erre a célra szolgáló webshop motorral – például Woocommerce – működik, de akár bérelt (Shoprenter , Unas) webáruház mellett is dönthetsz, mindegyiknek megvan a maga előnye és hátránya.

Saját tervezésem, woocommerce motorral:

Természetesen más weboldal fajták is előfordulnak, amelyek besorolhatóak valamelyik kategóriába, de külön nem tértem ki rájuk, leginkább arra összpontosítottam, amivel én leggyakrabban találkozok.

Ha nincs még weboldalad, a Te vállalkozásodnak melyikre lenne szüksége?

Találjuk ki együtt, segítek a megvalósításban.

Legyél Te is online, ajándékozd meg vállalkozásod a fejlődéssel!

Winkler Mónika – Mona design

Szólj hozzá

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Scroll to Top